NemeaPress

Black Friday: Όσα πρέπει να γνωρίζετε

Έφτασε η πολυπόθητη Black Friday για όσους έχουν προγραμματίσει να κάνουν τις αγορές τους σε χαμηλές τιμές. Οι προσφορές έχουν ξεκινήσει ήδη από τις προηγούμενες εβδομάδες και θα συνεχιστούν μέχρι και τη Δευτέρα 28 Νοεμβρίου, στο πλαίσιο της Cyber Monday.

Στο χορό των προσφορών, όπως κάθε χρόνο, έχουν μπει, μεταξύ άλλων, οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, εταιρείες καλλυντικών, αθλητικών ειδών επίπλων, ειδών σπιτιού, ένδυσης υπόδησης και εποχιακών ειδών με προσφορές τόσο στα φυσικά όσο και στα ηλεκτρονικά τους καταστήματα.




 

Το ίδιο κάνουν φέτος και τα σούπερ μάρκετ με διαφημιστικές καμπάνιες, με στόχο να προσφέρουν στους καταναλωτές, σε συνδυασμό με το «καλάθι του νοικοκυριού», προϊόντα σε ανταγωνιστικές τιμές.

Έρευνα της ierax analytix, που διερευνά τη στάση των Ελλήνων καταναλωτών απέναντι στην εμπορική εορτή της Black Friday κατέληξε στο συμπέρασμα ότι 8 στους 10 καταναλωτές πιστεύουν πως δεν γίνονται πραγματικές εκπτώσεις από τα καταστήματα.

Για τη Black Friday ενημερώνονται από τα social media (89%) ενώ ανεβαίνει αρκετά η τηλεόραση το 2022 στο 38% από 22% που ήταν το 2021. Στο 16% τα websites των καταστημάτων ενώ το 2021 ήταν μόλις στο 3%, που δείχνει μια στροφή προς το online. Πάντως το 59% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι είναι πιθανό να αγοράσει κάποιο προϊόν κατά τη διάρκεια της Black Friday. Σημειώνεται ότι το 2021 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 72%.

Όσον αφορά το ύψος της εκτιμώμενης δαπάνης για αγορές την περίοδο του Black Friday για όσους επιλέξουν να αγοράσουν, αυτή μεσοσταθμικά υπολογίζεται σε 146 ευρώ κατά κεφαλήν, σύμφωνα με την έρευνα του ΣΕΛΠΕ. Πρόκειται για μια εκτίμηση δαπάνης άνω των 120 εκατ. ευρώ.

Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

Σύμφωνα με τον Συνήγορο του Καταναλωτή οι υπερβολικά ή οι ασυνήθιστα μεγάλες μειώσεις τιμών ενδέχεται σε ορισμένες περιπτώσεις να υποκρύπτουν δόλιες πρακτικές, όπως για παράδειγμα η παραπλανητική πώληση απομιμητικών προϊόντων. Οι καταναλωτές πρέπει να κοιτάξουν:

Για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίσουν με κάποιον προμηθευτή σε σχέση με τα δικαιώματά τους, οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται για δωρεάν βοήθεια κατά περίπτωση στον Συνήγορο του Καταναλωτή (εάν η διαφορά είναι με έμπορο εντός Ελλάδας) και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας (εάν η διαφορά είναι διασυνοριακή, με έμπορο που εδρεύει εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Ισλανδία και τη Νορβηγία).

newsbeast.gr




 

Exit mobile version