Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

Συναυλία με το Κουαρτέτο Εγχόρδων στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αρχαίας Νεμέας

Επιτρέπεται να «αγκαλιάζουμε» ιδέες, ακόμα και σε καιρούς παράξενους, όπως αυτοί που ζούμε.

Ως Fondation Kaloy – Καλογεροπούλειο Ίδρυμα Τεχνών και Πολιτισμού, είμαστε πολύ χαρούμενοι, επομένως, που ο Δήμος Νεμέας «αγκάλιασε» την ιδέα μας για τη συναυλία με το Κουαρτέτο Εγχόρδων Quattro Elementi String Quartet που δημιουργήθηκε το 2008 με ρεπερτόριο του περιλαμβάνει έργα λόγιας μουσικής από την κλασική εποχή έως σήμερα.



Η συναυλία θα γίνει στις 21:00 αυτήν την Κυριακή 2 Αυγούστου στον Αρχαιολογικό Χώρο Νεμέας Αρχαιολογικό Μουσείο Αρχαίας Νεμέας με έργα Μότσαρτ, Χέντελ και Μίκη Θεοδωράκη.

Στις 19:00 θα αναχωρήσει πούλμαν από τα Περιβολάκια στην Κόρινθο (5 ευρώ μετ’ επιστροφής, κρατήσεις: Καλογεροπούλειο Ίδρυμα στο τηλέφωνο 6936 888 663, κ. Μίνα Οικονόμου)

Οι Quattro Elementi είναι οι Αλέξανδρος Χαλάψης (α’ βιολί), Πέτρος Βλάσσης (β’ βιολί), Ιωάννα Σοφρώνη (βιόλα), και ο «δικός μας», Αλέξανδρος Χαραλάμπους (βιολοντσέλο), καθηγητής στο Ωδείο του Καλογεροπούλειου Ιδρύματος Τεχνών και Πολιτισμού.

Τα «Τέσσερα Στοιχεία» (Quattro Elementi, Αέρας, Γη, Φωτιά, Νερό) είναι ένας από τους καρπούς της συνεχόμενης δημιουργικής αναζήτησης του κατασκευαστή βιολιών Andrea Schudtz violin maker. Αποτελείται από τέσσερα όργανα (δύο βιολιά, βιόλα και βιολοντσέλο) – είναι ένα κουαρτέτο στο οποίο κάθε όργανο φέρει το όνομα ενός στοιχείου. Το βιολί «Στοιχείο Φωτιά», το βιολί «Στοιχείο Αέρας», η βιόλα «Στοιχείο Νερό» και το βιολοντσέλο «Στοιχείο Γη».

Σύμφωνα με τον προαναφερθέντα κατασκευαστή βιολιών, «μέχρι τα μέσα του XVIII αιώνα τα έγχορδα μουσικά όργανα ήταν στενά συνδεδεμένα με τον αστρικό συμβολισμό. Έτσι το κάτω ηχείο του οργάνου συμβόλιζε τον θόλο του Ουρανού και η επίπεδη βάση τη Γη. Οι τέσσερις χορδές αντιστοιχούσαν στα Τέσσερα Στοιχεία: Φωτιά, Αέρας, Γη και Νερό», ενώ η φιλοσοφία του είναι πως «στη διαδικασία της δουλειάς απαραίτητο είναι ο δημιουργός να καταφέρει την συγχώνευση μεταξύ της Φύσης και του οργάνου. Τότε εμφανίζεται μία αόρατη δύναμη της ένωσης μεταξύ του οργάνου και του μουσικού ως συνδετικός κρίκος μεταξύ της φύσης και της μουσικής.”