Τρίτη, 19 Μαρτίου, 2024
ΑΡΘΡΑΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ανοίγουν τα Λύκεια στις 12 Απριλίου – Υποχρεωτικό self test δύο φορές την εβδομάδα

Όπως ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας τα αρνητικά τεστ θα είναι απαραίτητα για την προσέλευση των μαθητών στα σχολεία της επικράτειας

Τη συνέχιση της λειτουργίας των λυκείων δια ζώσης από την ερχόμενη Δευτέρα, 12 Απριλίου 2021, ανακοίνωσε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης για την πορεία της πανδημίας του κορωνοϊού.

«Τα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια όλης της χώρας ξεκινούν και πάλι τα μαθήματα στην τάξη, τηρουμένων όλων των μέτρων που έχουμε ήδη λάβει», ανέφερε η κ. Κεραμέως.


Επιπλέον, η υπουργός ανακοίνωσε ότι θα πρέπει να πραγματοποιούνται αυτοδιαγωνιστικό τεστ κορωνοϊού δύο φορές την εβδομάδα για κάθε μαθητή και εκπαιδευτικό λυκείου, προκειμένου να εξασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή προστασία της εκπαιδευτικής κοινότητας. Τα τεστ θα είναι απαραίτητα για την προσέλευση στο σχολείο τη Δευτέρα και την Πέμπτη.

Αναλυτικά, τα βήματα για τη διενέργεια των self tests, όπως ανακοινώθηκε από την κ. Κεραμέως, είναι τα εξής:

1. Γονείς, κηδεμόνες, μαθητές και εκπαιδευτικοί θα παραλαμβάνουν δωρεάν το self-test, μαζί με ενημερωτικό υλικό από το φαρμακείο, χρησιμοποιώντας τον ΑΜΚΑ τους. Το πρώτο τεστ μπορούν να το παραλάβουν μαθητές και εκπαιδευτικοί Λυκείου από αύριο σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη και από την Παρασκευή στην υπόλοιπη χώρα. Από την ερχόμενη Δευτέρα θα μπορούν να παραλάβουν και το 2ο τεστ.

2. Οι μαθητές/οι εκπαιδευτικοί θα κάνουν τα self-tests στο σπίτι τους. Συστήνεται το τεστ να γίνεται το ίδιο πρωί ή το προηγούμενο βράδυ. Άρα το πρώτο τεστ θα μπορεί να γίνει την Κυριακή το βράδυ ή την Δευτέρα το πρωί.

3. Γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί θα δηλώνουν το αποτέλεσμα του self-test μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr, στην οποία θα εισέρχονται με τους κωδικούς taxisnet, καταχωρώντας συγκεκριμένα στοιχεία, όπως πατρώνυμο, μητρώνυμο, ΑΜΚΑ και το αποτέλεσμα του self-test.

Στην περίπτωση που το self-test είναι αρνητικό:

α. Για τους μαθητές, θα εκδίδεται σχολική κάρτα μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr. Οι μαθητές θα φέρουν τη σχολική κάρτα μαζί τους όλη την εβδομάδα και θα την επιδεικνύουν στους εκπαιδευτικούς την πρώτη ώρα της Δευτέρας και της Πέμπτης.

β. Για τους εκπαιδευτικούς, θα εκδίδεται η δήλωση αρνητικού αποτελέσματος μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr.

γ. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει πρόσβαση σε εκτυπωτή, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να γράφουν μια χειρόγραφη δήλωση που θα περιέχει τα ίδια στοιχεία με τη σχολική κάρτα/ τη δήλωση αρνητικού αποτελέσματος.

Στην περίπτωση που το self-test είναι θετικό:

α. Θα εκδίδεται δήλωση θετικού αποτελέσματος μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr για τη διενέργεια δωρεάν επαναληπτικού rapid test σε δημόσια δομή.

Η λίστα με τις δημόσιες δομές περιλαμβάνεται στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr

β. Αν το επαναληπτικό τεστ είναι θετικό, θα ακολουθείται το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ. Αν το επαναληπτικό τεστ είναι αρνητικό, οι μαθητές/εκπαιδευτικοί θα λαμβάνουν σχετική βεβαίωση από το σημείο εξέτασης και επιστρέφουν στο σχολείο.

Όπως ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας, ήδη έχει αποσταλεί στα φαρμακεία και δοθεί στη δημοσιότητα επεξηγηματικό υλικό καθώς και σχετικό βίντεο για κατατοπιστική ενημέρωση όλων.

Γιατί δόθηκε προτεραιότητα στα λύκεια. Συζητήσεις με την Επιτροπή για νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια

Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις και η μεγαλύτερη διάρκεια τηλεκπαίδευσης για τους μαθητές του λυκείου, αποτέλεσαν τους βασικούς παράγοντες που οδήγησαν το υπουργείο Παιδείας να δώσει προτεραιότητα στο άνοιγμα των λυκείων, σε σχέση με τις άλλες εκπαιδευτικές δομές.

«Προτεραιοποιήσαμε το άνοιγμα των λυκείων για δύο βασικούς λόγους: γιατί παραμένουν κλειστά για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και γιατί όπως ξέρετε πλησιάζουν και οι Πανελλαδικές εξετάσεις», ανέφερε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.

Η υπουργός επανέλαβε ότι το υπουργείο «συζητά συστηματικά» με την Επιτροπή των Ειδικών και για τις λοιπές δομές εκπαίδευσης, χωρίς ωστόσο να αναφερθεί σε κάποιο χρονοδιάγραμμα για το πότε θα συνεχίσουν και εκείνες τη δια ζώσης λειτουργία τους.