«Ούτε για αστείο» μια ολιγοήμερη ξεκούραση σε κάποιο νησί

«Ζεστό» κρατικό χρήμα «μασουλάνε» οι εφοπλιστές της ακτοπλοΐας, την ίδια στιγμή που επιβάλλουν απανωτές αυξήσεις στα ναύλα

Αυξήσεις που ζαλίζουν και μετατρέπουν σε άπιαστο όνειρο για τις λαϊκές οικογένειες μια μικρή ανάσα σε κάποιο νησί, ακόμα και για τα πιο κοντινά στον Πειραιά, επιβάλλουν οι ακτοπλόοι εφοπλιστές στα ναύλα. Από τον περασμένο Αύγουστο μέχρι και τώρα τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και ναύλα των οχημάτων έχουν πάει 4 φορές πάνω, με τη συνολική αύξηση να φτάνει κοντά στο 50%!



 

Είναι τουλάχιστον πρόκληση για τη Σύρο, που απέχει 3 ώρες από τον Πειραιά, τα εισιτήρια στην οικονομική θέση να έχουν εκτοξευτεί στα 50,50 ευρώ και για το αυτοκίνητο στα 102,5 ευρώ! Από τα 38 ευρώ πέρσι τον Αύγουστο πήγε τον Ιούνη στα 47 ευρώ (αύξηση 23,68% ευρώ). Το αυτοκίνητο από τα 78 πήγε στα 95,50 ευρώ (αύξηση 22,4%). Για να φτάσουν από την 1η Ιούλη στα παραπάνω εξωφρενικά ποσά και να σημειώσουν αύξηση 32,8%! Πλέον μία 4μελής οικογένεια για να πάει και να γυρίσει στη Σύρο, χρειάζεται 404 ευρώ. Ενώ αν πάρει και αυτοκίνητο θα πρέπει να καταβάλει 609 ευρώ!

Από Πειραιά για Ικαρία μετ’ επιστροφής, για το 8ωρο ταξίδι στο κατάστρωμα (την πλαστική καρέκλα), μία 4μελής οικογένεια χωρίς αυτοκίνητο θα πρέπει να δώσει 468 ευρώ. Με το αυτοκίνητο θα πρέπει να καταβάλει 712 ευρώ! Σημειώνεται ότι από πέρσι το καλοκαίρι η συνολική αύξηση ανέρχεται στο 48,1%!

– Για Ρόδο (πάντα μιλάμε για το κατάστρωμα) από τα 68,50 ευρώ τον περσινό Αύγουστο, τώρα ανέρχεται στα 91 ευρώ! Μία 4μελής οικογένεια χωρίς αυτοκίνητο για να πάει και να γυρίσει από τη Ρόδο θα πρέπει να πληρώσει μόνο σε εισιτήρια 728 ευρώ!

Τους επιβραβεύουν από πάνω με νέα προνόμια και χρήμα

Ομως, αν προκαλούν ζαλάδα οι τιμές των εισιτηρίων το ίδιο ζαλίζουν και τα ποσά του «ζεστού» χρήματος που συνεχίζουν να τσεπώνουν οι εφοπλιστές με την …ευγενή προσφορά της κυβέρνησης, με τον ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ να ζητάνε να τους δοθούν και άλλα. Από την αρχή του χρόνου η κυβέρνηση έχει προσφέρει στους …αναξιοπαθούντες εφοπλιστές, από τη λεηλασία του λαού που υποφέρει, 85 εκατ. ευρώ. Για τη νέα δρομολογιακή περίοδο, τους έχει ήδη εξασφαλίσει άλλα 138 εκατ. ευρώ για την επιδότηση των «άγονων» γραμμών. Αντίστοιχο κονδύλι για τις «άγονες» είχαν εισπράξει οι εφοπλιστές και πέρυσι. Στα ποσά αυτά δεν συμπεριλαμβάνονται βέβαια τα πάνω από 90 εκατ. ευρώ που τσέπωσαν οι εφοπλιστές ως στήριξη για την πανδημία – καθώς η κυβέρνηση τους είχε εντάξει στις επιχειρήσεις που επλήγησαν – κ.λπ. Συνολικά δηλαδή πάνω από 300 εκατομμύρια…

Επιπλέον, την ίδια στιγμή που οι εφοπλιστές επιβάλλουν την 4η κατά σειρά αύξηση από τον περασμένο Αύγουστο στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ στις 23 Ιούνη στη Βουλή τούς επιβράβευσαν από πάνω, συμφωνώντας ότι δεν τους φτάνουν τα εκατομμύρια που τσεπώνουν ως επιδοτήσεις, επιχορηγήσεις και προνόμια και θα πρέπει να τους δοθούν κι άλλα.

Συγκεκριμένα, από κοινού έσπευσαν να υπερψηφίσουν την κωδικοποίηση της νομοθεσίας για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες από το 2001, που ενσωματώθηκε στο ελληνικό Δίκαιο με τον νόμο 2932/2001 του ΠΑΣΟΚ ο κανονισμός 3577/92 για την «απελευθέρωση» των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών (άρση του καμποτάζ), μέχρι και τώρα.

Η συζήτηση ήταν αποκαλυπτική, καθώς όλα τα αστικά κόμματα «σφάχτηκαν στην ποδιά των εφοπλιστών» για να δείξουν πόσο πρόθυμοι είναι να εξυπηρετήσουν την κερδοφορία τους, πετώντας μάλιστα στην άκρη κάθε πρόσχημα.

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Ανδ. Μιχαηλίδης, ζήτησε τα ρέστα από την κυβέρνηση για ποιον λόγο το υπουργείο ακόμα «χρωστάει αρκετά εκατομμύρια στις ακτοπλοϊκές εταιρείες» που ο ΣΥΡΙΖΑ τα έχει προσδιορίσει στα 60 εκατ. Η κοινοβουλευτική εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ Ν. Γιαννακοπούλου έκανε σαφές ότι το κόμμα της «στοχεύει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας», δηλαδή στην κερδοφορία των εφοπλιστών, και πρότεινε «την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου», υποστηρίζοντας ότι τα όσα έχουν γίνει μέχρι τώρα δεν είναι αρκετά.

Απαντώντας ο υπουργός Ναυτιλίας, Γ. Πλακιωτάκης, ανέφερε ότι η κυβέρνηση έφτασε τις επιδοτήσεις στα 138 εκατ. ευρώ, ποσό που θα δοθεί στους εφοπλιστές και το ’23 και το ’24, χώρια βέβαια τις απευθείας αναθέσεις και άλλα έξτρα «δωράκια», όπως τα πάνω από 90 εκατ. ευρώ που πήραν την περίοδο της πανδημίας, κατά τον υπουργό. Ο ίδιος δεσμεύτηκε και για πακτωλό χρημάτων για την ανανέωση και συγκεκριμένα το «πρασίνισμα» του στόλου, όπως σημείωσε.

rizospastis.gr