Τρίτη, 28 Μαΐου, 2024
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανατροπές σε συνεργεία & service οχημάτων -Μπαίνουν σε Ψηφιακό Μητρώο ή κλείνουν (ΦΕΚ)

Αλλάζουν όσα ξέραμε μέχρι σήμερα για τα συνεργεία οχημάτων!

Και αυτό διότι αρχές του 2024 ενεργοποιείται το Ψηφιακό Μητρώο, στο οποίο θα πρέπει να καταγράφονται οι υπηρεσίες, ο εξοπλισμός μέχρι και οι υπάλληλοι.

Θα υπάρχουν μάλιστα διασταυρώσεις και έλεγχοι για τήρηση όλων των όρων και των προϋποθέσεων βάσει των οποίων αδειοδοτήθηκαν ή γνωστοποίησαν την έναρξη λειτουργίας τους και όσοι δεν τηρούν το “γράμμα του νόμου”, θα έχουν κυρώσεις ακόμη και ανάκληση αδείας.



 

Ειδικότερα, έλαβε ΦΕΚ η νέα απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το Ψηφιακό Μητρώο των συνεργείων, των πλυντηρίων και των σταθμών οχημάτων. Με τη νέα απόφαση 329369/2023 καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις για τη δημιουργία, ανάπτυξη, λειτουργία και συντήρηση του Ψηφιακού Μητρώου των λειτουργούντων συνεργείων και των υπεύθυνων τεχνιτών αυτών, των σταθμών οχημάτων, των πλυντηρίων, των λιπαντηρίων και των λοιπών συναφών εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης οχημάτων δημοσίας ή και ιδιωτικής χρήσης των παρ. 1 και 2 του άρθρου 72 του ν. 4530/2018, και αποτελείται από τους παρακάτω πίνακες των λειτουργούντων:

α. Συνεργείων και υπεύθυνων τεχνιτών αυτών,

β. σταθμών οχημάτων,

γ. πλυντηρίων οχημάτων,

δ. λιπαντηρίων οχημάτων

ε. λοιπών συναφών εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης οχημάτων (τους σταθμούς φορτηγών αυτοκινήτων για φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων άνευ εγκαταστάσεων αντλιών καυσίμων (τύπου Α), τους σταθμούς υπεραστικών λεωφορείων άνευ εγκαταστάσεων αντλιών καυσίμων).

Όπως αναφέρει το ΦΕΚ, σκοπός της δημιουργίας του Ψηφιακού Μητρώου είναι η εποπτεία και ο έλεγχος των λειτουργούντων συνεργείων και υπεύθυνων τεχνιτών αυτών, των λειτουργούντων σταθμών οχημάτων, πλυντηρίων, λιπαντηρίων και λοιπών συναφών εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης οχημάτων, καθώς και η συγκέντρωση, επεξεργασία και αποστολή αρμοδίως των στοιχείων των σχετικών δεδομένων των ελέγχων.

Σε περίπτωση ύπαρξης περισσότερων των δύο δραστηριοτήτων στον ίδιο χώρο, γίνεται ξεχωριστή καταχώρηση των στοιχείων της κάθε δραστηριότητας στους αντίστοιχους πίνακες του ψηφιακού μητρώου.

Η καταχώρηση των στοιχείων στο μητρώο, πραγματοποιείται με ευθύνη του εκμεταλλευτή, ύστερα από πιστοποίηση του μέσω των υπηρεσιών της ΑΑΔΕ.

Μετά την οριστική υποβολή, αποστέλλεται με ηλεκτρονικό μήνυμα στον εκμεταλλευτή η «Βεβαίωση Καταχώρησης στο Ψηφιακό Μητρώο».

Το ΦΕΚ αναφέρει μάλιστα:

«Σε περίπτωση μη καταχώρησης εντός της προθεσμίας της παρ. 1 του άρθρου 6 της απόφασης των στοιχείων του Μητρώου ή παροχής αναληθών ή ανακριβών ή ελλιπών στοιχείων, εφαρμόζονται κατά περίπτωση οι κυρώσεις που προβλέπονται από τις κανονιστικές πράξεις που εκδίδονται κατ’ εξουσιοδότηση των άρθρων 171, 179, 187, 195 και 204 του ν. 4442/2016 ή ανακαλείται προσωρινά ή άδεια λειτουργίας τους ή η βεβαίωση νόμιμης λειτουργίας τους και ακολουθείται η διαδικασία που ορίζεται στον ν. 2690/1999 «Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας».

Δείτε αναλυτικά:

View Fullscreen

aftodioikisi.gr